Chia semínka a hubnutí

Chia semínka a hubnutí

Chia semena byla populární u příznivců zdravé výživy po celá léta a to z jasného důvodu - jsou poměrně cenově dostupná, vysoce výživná a nemají nepříjemnou chuť. A tak i když Chia semínka mají středně vysoký obsah kalorií, a také vysoký obsah zdravých omega-3 mastných kyselin, jejich objem vlákniny je dělá vítaným doplňkem redukčních diet. Experimentujte v kuchyni a přidávejte Chia k Vaším hubnoucím snídaním a svačinám, které vám pomohájí se zbavit přebytečných kil.

Žádná jednotlivá potravina není tak nutričně hodnotná jako Chia semínka, a už jen tím může chia nakopnout Vaše hubnutí sama o sobě. Chcete-li zhubnout zdravým způsobem, budete muset samozřejmě dodržovat pravidla vyvážené stravy, tzn. poskytnout tělu méně kalorií než jich za celý den spálíte. Počet kalorií které Vaše tělo potřebuje každý den, závisí na několika faktorech, vaší výšce, hmotnosti, stavby těla, úrovňi tělesné aktivity, věku a pohlaví. Ale už jen snížení příjmu kalorií o 500 kalorií denně vám pomůže shodit v průměru 0,4-0,5kg za týden, což je poměrně bezpečná hodnota pro zdravé hubnutí. A jak víme 30g Chia semen poskytne tělu 138 kalorií. Chia semínka a hubnutíTo je zhruba 9 procent denního limitu kalorií při 1500 kaloriích, nebo 7 procent při 2000-kalorií. To už je významný podíl vašeho denního příjmu kalorií, ale získáte jimi i ostatní výživné složky potravy a tak se chia semínka stanou hodnotným doplňkem Vaší stravy při dietě.
Vysokým obsahem vlákniny v Chia k hubnutí.
Chia semínka jsou bohaté vlákninou - kolem 10 gramů na 30g semen. Tím můžete pokrýt celodenní podíl vlákniny, který je nutný k hubnutí a měl by se pohybovat mezi 21 - 38 gramy denně, v závislosti na pohlaví a věku.
Je to vlastně jednoduchý recept: jíst více vlákniny a tím hubnout a vlastně ani jinak neměnit stravovací návyky ...píše Harvard Medical School, díky Chia významně zvyšíte svůj příjem vlákniny. Podle této studie ale není přímý důkaz o tom, zda jen samotné Chia semínka můžou přímo způsobit úbytek na váze. Studie zveřejněná v NUTRICION Hospitalaria v roce 2014 zkoumala účinnost podávání Chia mouky - každý den po dobu 12 týdnů. Autoři zjistili, že respondenti, kteří jedli Chia každý den měli o něco větší úbytek na váze než ti, kteří chia nepoužívali, a také měli mírný pokles obvodu pasu, což naznačuje, že Chia jim pomohla spálit břišní tuk.
Takže pokud to shrneme: tak živiny Chia semínek Vám mohou pomoci při shazování váky, ale není to zázračný elixír pro hubnutí. Pokud můžeme doporučit, užívejte chia semínka při dietě jako doplněk, ale hlavně dodržujte správný poměr přijatých a vydaných kalorií.

 

Příště se zkusíme věnovat tématu Goji a hubnutí.